Het imago van Antwerpen

Eigenlijk heb ik nog een goed voornemen voor 2015. Ik ga helpen om het imago van Antwerpen mee uit te dragen. In December leerde ik dat Antwerpen een grote onbekende is in het buitenland. Slechts 31% van de ondervraagde buitenlanders – en dat waren 19.000 inwoners van de verschillende G8 landen- kende Antwerpen voldoende om er iets over te vertellen. Wenen, London, Barcelona, München … ja, zelfs Oslo, Amsterdam en Brussel … hebben een betere reputatie dan Antwerpen. Laat het spreekwoord nu juist zijn ‘onbekend is onbemind’. Klopt volledig, zegt het onderzoek. Van zodra die buitenlander in Antwerpen geweest is, omarmt hij de stad als geen andere. Er is dus nog werk aan de winkel. Een grote ‘citymarketingcampagne’ moet Antwerpen internationaal op de kaart zetten. De ‘A’ zal uitgedragen worden naar de ‘B’s’ … de bewoners, de bedrijven, de bezoekers en de brains (lees studenten). Laat die bedrijven, toeristen, bewoners en de studenten hun geld maar laten rollen in onze stad. Goed voor de economie van onze stad en dus ook goed voor ons! Daar help ik graag aan mee … bloggen dus maar! Wil je het volledig artikel lezen? Dat kan …

Antwerpen – imago

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.