Nu de stralende A van Antwerpen in onze stad ingeburgerd is, is het tijd om de rest van de wereld te veroveren. Zo klonk het in het stadhuis, zo werkte het reclamebureau Duval Guillaume de stadscampagne uit. De naam? Atypisch Antwerpen! Antwerpen is toch anders dan Parijs, Londen, Amsterdam of Berlijn? Enkele voorbeelden : ‘Antwerpen heeft een station dat meer prijzen wint voor schoonheid dan voor stiptheid’. ‘Antwerpen heeft een museum waar je niet alleen kunst bewondert, maar ook het uitzicht’. ‘Antwerpen is een stad waar een onafgewerkte toren toch werelderfgoed is’. Je kan ze allemaal lezen op www.antwerpen.be/atypisch. Mooi toch? Maar nu komt het, want je bent geen Antwerpenaar als je hiermee niet creatief aan de slag gaat. Op Twitter vond ik alvast de volgende parodiepareltjes : ‘Antwerpen heeft een stadhuis met grotere lichten op de gevel dan erachter’. ‘Antwerpen is een stad die meer houdt van para’s dan van panda’s’. Kan jij beter? Laat het me weten!
https://www.youtube.com/watch?v=6pFMfxlvttA